Runde 21

Sesongen i bilder og film
Forum rules
Ian Brown

Re: Runde 21

Postby Ian Brown » 27 Aug 2013, 18:31

Baddas wrote:Herregud for en "offisiel" uttalelse UFC klarte å hoste opp.

Selvsagt var banneret "hovedbanner", selv om dere ikke brukte det siste årene. I 2010 var det ofte kun dette banneret som representerte dere på kamper og gruppebilder. Logoen deres var til og med malt på banneret! Å si at det ikke er hovedbanner bare fordi dere ikke bruker det nå om dagen er kun en elendig unskyldning i et desperat forsøk på å ro dette i land.

Hvordan banneret ble tatt har jeg til dels fått med meg. Jeg håper derimot at dere selv kan si det.
I følge den versjonen jeg har fått så kan ikke Ikaros klandres. Ikke den tøffeste måten å ta et banner på, men jeg nekter å tro at noen andre gruppe IKKE hatt tatt banneret i en slik situasjon.
Måten det ble tatt på gjør bare til en enda mer latterlig gruppering, for dette må da være flaut!

Og så avslutter UFC, denne selværklerte Ultras-gruppen, med å nærmest si at de er de ekte "Ultrasene" i Norge.
Hva har dere å vise til som flere andre grupper i Norge ikke kan vise til? Utenom at dere mangler et viktig banner...?

Hadde dere heller innrømmet at dere tabbet dere, lagt ned og startet noe nytt, så hadde jeg fint respektert det. Alle kan dumme seg ut en eller annen gang.
Men å fortsette videre slik som nå etter at dere selv har skrevet halve Ultrashåndboken og med slike "offisielle" uttalelser, da blir dere neppe tatt seriøst videre.

Bra skrevet!

"Hva har dere å vise til som flere andre grupper i Norge ikke kan vise til? Utenom at dere mangler et viktig banner...?", haha.
Vålerenga IF

1965-81-83-84 og 05

Drammen

Postby Drammen » 27 Aug 2013, 20:19

Så hvis jeg har skjønt det riktig fra dere i UFC, så er det bare å lage flest mulig hovedbannere og gjerne et nytt hvert år, og hvis du noensinne skulle være så uheldig å miste et så har mann altid et annet banner å falle tilbake til? Står det i regelboka til Ultrafo?

Er forøvrig enig at ting stiller seg anderledes hvis det viser seg at banneret er blitt tatt på en ureddelig måte som et innbrudd hjemme hos noen eller noe slikt.

Ultras 1905

Postby Ultras 1905 » 27 Aug 2013, 20:36

UFC05 wrote: Både UFC og ikaros vet hvordan ikaros fikk tak i banneret og det er så pinlig at man kan lure på hvem som i det hele tatt burde vurdere å legge ned gruppa.

Hvordan fikk Ikaros tak i banneret da, er vel det alle lurer på nå og som fortsatt holder koken i gang rundt dette temaet?
_________________________________________________________________________________________
Idrettsklubben Start

ACA13

Postby ACA13 » 27 Aug 2013, 21:29

Vi hadde gjort det, det gjelder det nye hengebanneret vårt og de tre klovne-tostangsa som er gjort om til små bannere nå(bare to av dem). Alle fire har vi brukt som offisielt til å representere oss akkurat som dere har gjort i "ufc" med jubileumsbanneret deres.

Det har ingen ting å si hvordan banneret ble tatt på annet enn stilpoeng til de som tok det. Har du klart å miste banneret ditt, så bør du faen meg klare å få tak i det igjen før det blir holdt oppe på andre siden. At dere ikke var klar over at det var borte før det ble holdt opp sier mye om hvor lite kontroll dere hadde på banneret. Klarer du ikke å ta vare på det aller helligste i gruppa, selve symbolet, så legg ned. I hvert fall med tanke på hvor aggressive dere har vært her inne på forumet.

Til ultrafo:
Når du har gang på gang kjørt på at andre må legge ned og representert din gruppe i hva dere ville ha gjort osv. Også skjer dette også dukker det opp en offisiell bruker fra dere som skal ro dere unna, mens du ikke skal kommentere fordi du må diskutere med resten. Jaja når du går hardt ut så må du vel regne med å få tilbake? At du ikke da vil diskutere er ikke noe annet en feigt av deg.
Enga for de gale!

MikkelK

Postby MikkelK » 27 Aug 2013, 21:34

Lyser fred over hele Norges UFC´s minne!

muldvarpen

Postby muldvarpen » 27 Aug 2013, 21:41

ACA13 wrote:Det har ingen ting å si hvordan banneret ble tatt på annet enn stilpoeng til de som tok det. Har du klart å miste banneret ditt, så bør du faen meg klare å få tak i det igjen før det blir holdt oppe på andre siden. At dere ikke var klar over at det var borte før det ble holdt opp sier mye om hvor lite kontroll dere hadde på banneret. Klarer du ikke å ta vare på det aller helligste i gruppa, selve symbolet, så legg ned.

Bra skrevet ! Dette burde bli forord i den mye omtalte Ultrashåndboka

UltraFo
Ultras Felt C

Postby UltraFo » 27 Aug 2013, 22:02

ACA13 wrote:Til ultrafo:
Når du har gang på gang kjørt på at andre må legge ned og representert din gruppe i hva dere ville ha gjort osv. Også skjer dette også dukker det opp en offisiell bruker fra dere som skal ro dere unna, mens du ikke skal kommentere fordi du må diskutere med resten. Jaja når du går hardt ut så må du vel regne med å få tilbake? At du ikke da vil diskutere er ikke noe annet en feigt av deg.

Ting er visst vanskelig for dere i Enga. Jeg gidder ikke sitte å svare alle her inne som ønsker å diskutere med meg når vi har en bruker som svarer på vegne av hele gruppa. Da er det lettere at dere forholder dere til de innleggene som kommer derfra og svarer på de. Men hvis folk MÅ diskutere får de heller sende PM direkte til meg.
Nok en gang! Også til Oslo_øst:
quote="UltraFo"]
Det er ingen regel nei, men som sagt, alle grupper med respekt for seg selv har lagt ned etter å ha mista hovedbanneret sitt. [/quote]

Og til Drammen:
Drammen wrote:Så hvis jeg har skjønt det riktig fra dere i UFC, så er det bare å lage flest mulig hovedbannere og gjerne et nytt hvert år, og hvis du noensinne skulle være så uheldig å miste et så har mann altid et annet banner å falle tilbake til? Står det i regelboka til Ultrafo?

Man har ett hovedbanner man reparer som man bruker år etter år, vi hadde ett jubileumsbanner for 3 år siden som vi kun brukte i ett år som var ett symbol på at vi var 5 år det året og det er ikke hovedbanneret vårt selvom logoen vår på det.

Nå har jeg forklart mitt syn på det NOK en gang og kommer ikke til å gjøre det igjen. Er det noe mer kan man sende PM!
Ultras Felt C 2005 - 2014

danan
Supras Fredrikstad

Postby danan » 27 Aug 2013, 22:11

Det morsomme her er jo at enkelte fra UFC har vært rimelig kjepphøye på hvordan alle andre skal oppføre seg, spesielt når det angår dette med å bli frastjålet gruppebanneret sitt. Personlig så ser jeg den at det å bli frastjålet det aller helligste av erkerivalen er såpass pinlig at enkelte grupper har valgt å legge ned i skam, men på den annen side så har jeg full forståelse dersom man IKKE velger å legge ned også.

Miljøet er såpass lite i Norge at jeg synes ikke det behøver å være noe automatikk i at man skal legge ned dersom man mister banneret. Det blir vel litt opp til hver enkelt gruppe å vurdere hvor alvorlig de tar tapet. Det at sentrale medlemmer av UFC tidligere ved flere anledninger har belært alle andre hvordan ”ekte ultras” oppfører seg, og at man er nødt for å legge ned dersom man mister banneret slår vel greit tilbake på dem nå.

Til dere wannabes og internettultras som finnes i Norge. Prester først, skriv deretter! Ultras Felt C

- Gjesp... Jeg tipper det er rimelig mange av disse "wannabes og internettultras" som har sett seg drittlei på hvordan dere til stadighet skal belære, håne og hovere over andre mindre grupperinger. Det er ikke veldig rart at alle hiver seg på bølgen mot dere når dere har tabbet dere ut på verst tenkelige måte selv.

msp

Postby msp » 27 Aug 2013, 22:30

Sorry ass, Lillestrøm, men her kan dere takke dere selv. Dere har vært den ubestridte pågangsdriver for å ta ultraskulturen et hakk videre i Norge (hvertfall gjennom dette forumet)(og ære være dere for det), med det resultat at de aller fleste alternative grupperinger på ett eller annet tidspunkt har blitt kritisert av dere for å ikke følge reglene, noen ganger mer fortjent enn andre. Når dere nå selv presterer å rote bort et mer eller mindre sentralt banner er det bare å forvente at folk benytter sjansen til å hakke litt tilbake, det får dere bare tåle. Så får dere vurdere sjæl om dere føler dere har tapt ansikt eller ikke.

Når det er sagt kan man jo spørre seg om det er gunstig for kulturen i Norge, som allerede er presset nok eksternt, om man skal tvinge hverandre til å legge ned i hytt og pine.

UFC05

Postby UFC05 » 27 Aug 2013, 23:03

Vi tenkte å la Ikaros få lov å skryte av sin voldsomme bragd om hvordan de fikk tak i banneret vi brukte for 3 år siden, men ettersom det tydeligvis ikke kommer til å skje så kommer vi ut med hva som skjedde.

Etter 2010 sesongen var ferdig tok et av våre medlemmer med seg banneret hjem. UFC medlemmet som tok det med seg hjem har en lillebror som er Ikaros medlem. Han har gått inn til sin bror og tatt banneret blandt hans eiendeler.

Vi har pratet med flere i enga miljøet og de kommer med flere forklaringer på hvordan de angivelig har fått tak i banneret. Noen sier de fikk tak i det på et julebord, mens andre påstår de fant det i bilen til ufc medlemmet som hadde banneret (2 år etter det sist lå i bilen). Så det blir spennende om de velger en av de forklaringene eller om det dukker opp nye når de skal prøve å bortforklare hva som har skjedd.

Ingen tvil om at dette er et stygg smell for oss i UFC og at vi absolutt burde gjort ting annerledes er det ingen tvil om. At det er mange som mener vi må legge ned gruppa når vi nå på Søndag stod bak vårt Hovedbanner mens en rivaliserende gruppe brenner et banner vi brukte for 3 år siden kan tolkes på flere måter.
Noen kan såpass lite om ultraskulturen og dets "normer og regler" at de mener det er det som må gjøres, mens andre bare har veldig lyst til å bli kvitt oss.

Return to “Sesongen 2013”