Q&A

Norsk tribunekultur
Forum rules
Ibsen

Re: Q&A

Postby Ibsen » 20 Apr 2017, 10:21

Chuck Bass wrote:For å bygge videre på forrige spørsmål. Er dette Odd ultras med Dortmund drakt og skjerf på Odd-kamp?

Image

Banneret er det ikke vi som står bak, det er det Hjalmarlosjen som har laget.
Ja, drakta var på i 21 minutter, kall det gjerne runking så dere kan være enda mer kry på den forbanna ultrastronen ders. Men vi er ikke fan av terror... Like mye runking av Dortmund dette som da vi viste vår støtte til Tor-Marius Gromstad i 2012.
Stolt i sort og hvitt!

Olum
Ikaros

Postby Olum » 20 Apr 2017, 15:09

Så vidt meg bekjent er det heller ingen i Enga som er veldig fan av terror, men på stadion støtter vi eget lag. Er dere snart ferdig med det påtatte "vennskapet" deres med BvB?

Sjanten
Ikaros

Postby Sjanten » 20 Apr 2017, 15:35

Solidaritetsbannere er kultur det, men når man stiller i et annet lags drakt og lager banner, med begge klubbers logo, med teksten "ekte kjærlighet, sterke sammen", uten å ha et reelt vennskap... Det er runking. Av groveste sort.

Her prøver man å smiske seg til et vennskap med en klubb som er så mye større, på alle måter, at det bare blir komisk. Jeg kjenner jeg vrir meg litt i stolen her når jeg skriver det. Jeg er pinlig berørt på deres vegne. Og det sier litt.

Ibsen

Postby Ibsen » 20 Apr 2017, 18:25

Her skriver dere uten å sitte på reel fakta skjønner jeg... Jeg må dessverre beklage å meddele at vi på ingen måte prøver å knyte ett vennskap med Dortmund, selv om jeg kan ha forståelse for at det kan se slik ut mtp. dette bilde og hvordan ting har verdt tidligere.

Banneret er igjen laget av Hjalmarlosjen.

Det er jeg som har på meg drakt, så heng heller ut meg som enkeltperson person fremfor resten gruppa.
Jeg har fått mye tyn av dem andre gutta for at jeg valgte å bruke drakta. Fler av dem utrykte også at dem ikke ville se meg i Dortmund drakta under kampen (Ett forslag fler av dem ledde av fra første stund.)
Personlig så driter jeg pent feaen i hva dem og dere andre sier til dette.. Det var ene og alene mitt valg å det står jeg for. så for dere andre som skal leke politi arrester heller meg.
Pokal for årets runker 2017 kan gjerne sendes i posten.
Last edited by Ibsen on 20 Apr 2017, 18:58, edited 1 time in total.
Stolt i sort og hvitt!

muldvarpen

Postby muldvarpen » 20 Apr 2017, 18:45

Olum wrote:Så vidt meg bekjent er det heller ingen i Enga som er veldig fan av terror, men på stadion støtter vi eget lag. Er dere snart ferdig med det påtatte "vennskapet" deres med BvB?

Vi i Industri Grenland er rimelig klar over at vi ikke er en vennskapsklubb med ultrasen i Dortmund. At en av våre velger å ta på seg en bvb drakt på kamp, må jeg si meg enig i at er tåpelig. Da vi ikke går med Odd drakter på kamp. Eget lag først !

Men at vanlige supportere og juletrær ser på Dortmund som en vennskapsklubb. Skal jeg ikke nekte for. Hele ramma rundt Dortmund kampene var fantastisk. For "vanlige" supportere blei det knyttet gode bånd under kampene og er mange av de som fortsatt har god kontakt med folk fra Dortmund.
Etter kampen sto vi igjenn 45 min på stadion i Dortmund å sang våre sanger. Noe som blei tatt veldig godt imot av den "vanlige mannen i gata". Spesielt da vi klinte til med Scheisse 04.

Etter kampene blei Odd utsolgt for alle drakter og nesten alle skjerf på nettet. Med adressering til Vest Tyskland.

Det blei etter kampen også starter en tysk OddBK fanside som fikk endel medlemmer.
Det et fortsatt god dialog mellom Odd og BVB og som dere sikkert veit så var nesten alle i Alaget til Odd på kamp i Dortmund i Desember.

Så her har dere grunnlaget til hvorfor mange i Telemark ser på Dortmund som vennskapsklubb. Etter møtene i EL så blei 99% av de som reiser på Oddkamper Dortmundsupportere.

The Terraces

Postby The Terraces » 25 Apr 2017, 13:36

Pinlig!

1970

Postby 1970 » 09 May 2017, 21:29

Ifølge punkt 3.4.5 i årets regler og retningslinjer fra NFF står det at:

"Det gjøres spesielt oppmerksom at pyroteknikk kun kan benyttes av hjemmelagets supportere etter bestemte retningslinjer. Se Vedlegg 2."

Kan ikke hjemmelaget søke på vegne av bortesupporterne? Mener det var slik tidligere.
De Uoffisielle

Trondheimskis

Postby Trondheimskis » 10 May 2017, 09:34

1970 wrote:Ifølge punkt 3.4.5 i årets regler og retningslinjer fra NFF står det at:

"Det gjøres spesielt oppmerksom at pyroteknikk kun kan benyttes av hjemmelagets supportere etter bestemte retningslinjer. Se Vedlegg 2."

Kan ikke hjemmelaget søke på vegne av bortesupporterne? Mener det var slik tidligere.

I teorien JO, ettersom det alltid er arrangørklubb som har fått en invilget søknad og er ansvarlig for alt uansett hvem som fyrer. Så jo, dersom det avtales med arrangørklubb/søkende supporterklubb før det søkes så kan det pyres på hvilken som helst tribune når retningslinjene følges. Står i bedre klartekst på NSA sine sider.
-Rosenborg-

msp

Postby msp » 10 May 2017, 21:24

Sandefjord(evt S08) blusset på Nadderud her om året, da funket det fjell. Men det er vel den eneste gangen jeg vet om.

Posse
Tribunenorge

Postby Posse » 11 May 2017, 21:46

Hjemmelag kan søke for bortelag. Ulempen er at enkelte personer sentralt har forklart klubbene at det da er de som står ansvarlige for eventuelle overtramp. Noe som gir denne ligningen:

Arrangørklubb søker på vegne av bortelag for å få lovlig pyro = Arrangørklubb risikerer bot (feks ved for mange bluss)
Arrangørklubb søker ikke på vegne av bortelag for å få lovlig pyro = Bortelaget får boten uansett om det fyres

Da gidder ingen klubber ta på seg ekstra ansvar kun med økt risiko som takk. Noe som havner greit nedi kategorien "mongo", men så er vi heller ikke bortskjemt med at alt som kommer fra Ullevaal gir mening.

Return to “Tribunekultur”