Fanziner

Norsk tribunekultur
Forum rules
Storhamar

Re: Fanziner

Postby Storhamar » 17 Dec 2014, 19:51

Storhamar wrote:
Sjanten wrote:Registrer med glede at Østkantpakk har blitt nominert til årets fanzine i "årets"-tråden. Det er moro, men det hadde vært enda morsommere om vi hadde hatt i det minste én motkandidat... Hva har skjedd med fanzinekulturen her til lands? Vi opplever at det er en fantastisk kanal for å formidle våre tanker om tribunekultur, ultraskultur, den moderne fotballen og andre emner som opptar oss, i tillegg til at det er dokumentering av fanmiljøet for seinere generasjoner. Alt på internett forsvinner i cyberspace. Fanziner kan legges på loftet og tas ned og leses med interesse om 10-20 år.

Blir det flere fanziner til neste år?

Norges lengstlevende fanzine dukker forhåpentligvis opp med årets første utgave til romjulskampene.

Som sagt så gjort, selges på matchen mot enga i romjula. Hvis det er interesse kan vi fikse så det blir solgt noen på bortefeltet i første pause ellerno.

Sjanten
Ikaros

Postby Sjanten » 07 Apr 2015, 10:16

Østkantpakk #3 er i salg.

Koster 40 kr
68 sider med lesestoff.

Det er mye lesestoff også for fans av andre lag. Jeg har blant annet skrevet 10 sider om status i ultrasnorge pr dags dato, og noen tanker om veien videre for ultraskulturen i Norge. Videre kan jeg friste med reisebrev fra Basel og Crystal Palace, tre artikler om supporterpolitikk/den moderne fotballen, samt et innblikk i Vålerengamiljøets interne anliggender.

Kan sendes pr post mot at mottaker også tar porto.

Bestilling til: ostkantpakk@gmail.com

EDIT: Vi har også igjen utgaver av Østkantpakk #2 dersom noen ønsker denne.
Attachments
ØP3 bilde.jpg

Chuck Bass

Postby Chuck Bass » 14 Apr 2015, 20:53

Da er alt klart for FANZ1N3 her oppe. 1. utgave selges på Lerkendal på lørdag, kan også sendes i posten mot at mottaker betaler porto.

Pris: 20kr

Bestilling på PM eller fanz1n3@gmail.com

Posse
Tribunenorge

Postby Posse » 14 Apr 2015, 21:11

Jeg bare slenger det ut her også, i fall flere går med oppstartstanker:

NSA kan sponse trykkerikostnader på inntil 3000,- spenn for de som vil starte opp en fanzine. Det er egentlig bare å sende en halvformell søknad og dokumentere at man faktisk har utgifter til trykking.

Sjanten
Ikaros

Postby Sjanten » 15 Apr 2015, 00:27

Kult at det kommer flere blekker! Gyldenløves har vel også kommet med nytt nummer i år? Kan denne også fås tilsendt pr post? Eller kan den hentes på Paddys i Oslo?

Minibuss

Postby Minibuss » 15 Apr 2015, 12:22

Det er riktig. Ny blekke fra Gyldenløves er ute. Blir overlevert på Paddys etter helgens tur til 3050.
Gyldenlöves - IK Start

SumatraSumatra
Gyldenlöves

Postby SumatraSumatra » 15 Apr 2015, 16:37

30 spenn. PM for interesse.
Attachments
DSC_0134 (2).jpg
eviglojal.jpg
En kakao me' dobbel kræm!

Baddas
BGG

Postby Baddas » 19 Apr 2015, 14:39

Sjanten wrote:Østkantpakk #3 er i salg.

Koster 40 kr
68 sider med lesestoff.

Det var jo en god dose useriøst skriveri. Jeg hadde et håp om at oversikten over Norges alternative grupperinger skulle inneholde snev av fakta, men der tok jeg feil.

Interne stridigheter mellom BGG og TGB? Hvor har dere det fra?
Eneste må vel være at TGB, de få gangene de er på tur, kjører sitt eget opplegg. Ellers i sesongen joiner folk BGG sine turer og opplegg før kamp.

BGG yngste ble ikke nedlagt i fjor. Den delen av gruppen la vi ned for 3 år siden, er ikke behov å dele opp grupperingen i smågrupper basert på alder.

Sjanten
Ikaros

Postby Sjanten » 20 Apr 2015, 08:56

Baddas wrote:
Sjanten wrote:Østkantpakk #3 er i salg.

Koster 40 kr
68 sider med lesestoff.

Det var jo en god dose useriøst skriveri. Jeg hadde et håp om at oversikten over Norges alternative grupperinger skulle inneholde snev av fakta, men der tok jeg feil.

Interne stridigheter mellom BGG og TGB? Hvor har dere det fra?
Eneste må vel være at TGB, de få gangene de er på tur, kjører sitt eget opplegg. Ellers i sesongen joiner folk BGG sine turer og opplegg før kamp.

BGG yngste ble ikke nedlagt i fjor. Den delen av gruppen la vi ned for 3 år siden, er ikke behov å dele opp grupperingen i smågrupper basert på alder.

Forventa du en 100% objektiv framstilling i en Vål'engafanzine? Den er skrevet fra vårt standpunkt, og gjengir hvordan vi ser på norsk supporterkultur. Når vi skriver en slik ryktebørs blir det da naturlig å ta med de ryktene vi hører. Hvis historiene vi har hørt stemmer ville det vært veldig rart om det ikke ble konflikt. Du må gjerne gjøre rede for detaljene på pm.

Baddas
BGG

Postby Baddas » 20 Apr 2015, 18:24

Send meg gjerne en historie om hvilken rykter det er...

Og neida, forventet ikke en masse kjedelig fakta. Bare hadde et håp om at oversikten over Norske grupper stemte sånn ca.
Ellers bra stoff!

Return to “Tribunekultur”