Ishockey

Norsk tribunekultur
Forum rules
Ibsen

Re: Ishockey

Postby Ibsen » 10 Aug 2016, 21:14

lyngutt wrote:...

Altså det har seg slik at Fotball er en sport som spiller seg mellom våren og høsten, også kjent som "sommerhalvåret". Overraskende nok så har det seg slik at Ishockey spiller seg mellom høsten og våren som på sin side er kjent som "vinterhalvåret". Så dette er to idretter som da faktisk for det meste spilles på to forskjellige årstider. Jeg har utrolig nok også vært fascinert av disse forskjellige lag idrettene lenge. Som du nevner så er dette også to helt forskjellige byer. Men Skien satset ikke på ett elitelag i ishockey før 2012/13 sesongen. Før den tid dro alle som ville satse på ishockey fra Telemark, til en by i nabofylket Vestfold, kalt Tønsberg... Dermed så har klubben "Tønsberg Vikings" vært den nærmeste elitelaget i norsk ishockey for min del. Da jeg flyttet til byen høsten 2010 for studier falt det seg naturlig inn at jeg dro på kamper.
Stolt i sort og hvitt!

danan
Supras Fredrikstad

Postby danan » 27 Oct 2016, 21:49

Red Beavers (1991-2009) som er en supporterklubb som følger Stjernen startet opp igjen rett før årets hockeysesong. I fravær av Red Beavers (2009-2016) så har det fortsatt vært et akseptabelt supportermiljø på ståplass og flere mobiliseringskamper/turer hver sesong med bussturer i regi av privatpersoner, det har også vært flere mer eller mindre halvveis forsøk på å starte opp en ny supportergruppe men det har koka bort etter få kamper hver gang.

Beavers er ikke alternative men har gjennom årenes løp gjort alt og historiene er mange og gode, flere av de samme pøblene som var med i "gamledager" er fortsatt svært aktive men har blitt en del eldre og mindre utagerende med åra naturligvis.

De passerte rundt 250 medlemmer på et par mnd og optimismen rundt Red Beavers er enorm, noe jeg tror dere som drar på kampene mot Stjernen vil bite dere merke i.

Image
Dette er Stjernens supportere etter kampslutt på bortebane mot Sparta i starten av årets sesong.

Storhamar

Postby Storhamar » 28 Oct 2016, 17:44

Var i Fredrikstad forrige helg, merka ikkno særlig til verken beavers eller supras. Men vekterne var derimot i slaget, som vanlig i Østfold.

Ibsen

Postby Ibsen » 31 Oct 2016, 03:15

Storhamar wrote:Var i Fredrikstad forrige helg, merka ikkno særlig til verken beavers eller supras. Men vekterne var derimot i slaget, som vanlig i Østfold.

Lever fortsatt Leif? alt for lenge siden Tønsberg hadde noe i Stjernehallen å gjøre.
Stolt i sort og hvitt!

Sjanten
Ikaros

Postby Sjanten » 09 Jan 2017, 00:16

Vålerenga - Frisk Asker

Siste match på ærverdige Jordal Amfi.

Image

Image

slum

Postby slum » 09 Jan 2017, 23:13

Sjanten wrote:Vålerenga - Frisk Asker Siste match på ærverdige Jordal Amfi

Så noe håndgemeng øverst på feltet deres. Internbox?
Stabæk

Sjanten
Ikaros

Postby Sjanten » 09 Jan 2017, 23:34

slum wrote:
Sjanten wrote:Vålerenga - Frisk Asker Siste match på ærverdige Jordal Amfi

Så noe håndgemeng øverst på feltet deres. Internbox?

Noe fyllerør tror jeg. Ikke noe å skrive hjem om.

Nettels
Supras Fredrikstad

Postby Nettels » 23 Jan 2017, 01:13

Bilder fra Winter Classic i går. Bortsett fra resultatet var dette en morsom opplevelse.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Supras Fredrikstad
Save fan culture

Return to “Tribunekultur”