Mot den moderne fotballen

Norsk tribunekultur
Forum rules
Sjanten
Ikaros

Re: Mot den moderne fotballen

Postby Sjanten » 20 Oct 2013, 23:12

Sogndal måtte tole kjeft frå fotballforbundet etter Klanen-kritikk frå tribuneplass

http://www.nrk.no/sognogfjordane/fekk-b ... 1.11308864

Eit banner med fotballpresident Yngve Hallén som mafiaboss, fekk fotballforbundet sin delegat på kampen mellom Sogndal og Vålerenga til å sjå raudt.

SharpX

Postby SharpX » 20 Oct 2013, 23:16

Ytringsfrihet er jo ikke noe for diktaturer/totalitære regimer.

SharpX

Postby SharpX » 30 Oct 2013, 01:43

Vet ikke helt hvor denne hører hjemme, men tenkte dette var det beste stede for den.
Norsk sangstjerne nekter å la seg sensurere av Leeds
Vaular hadde gledet seg til veldig til turen.

– Dette er et typisk eksempel på hvordan moderne fotballklubber er i utakt med de som er viktigst i enhver klubb – publikum. Istedenfor å gi fansen en god opplevelse er de opptatt av sitt eget selvbilde.

Dane

Postby Dane » 30 Oct 2013, 13:00

SharpX wrote:Vet ikke helt hvor denne hører hjemme, men tenkte dette var det beste stede for den.
Norsk sangstjerne nekter å la seg sensurere av Leeds
Vaular hadde gledet seg til veldig til turen.

– Dette er et typisk eksempel på hvordan moderne fotballklubber er i utakt med de som er viktigst i enhver klubb – publikum. Istedenfor å gi fansen en god opplevelse er de opptatt av sitt eget selvbilde.

Da kan det vel også diskuteres hvorvidt en norsk artist som underholdning før match evt. ikke også er en del av den moderne fotballen...

SharpX

Postby SharpX » 30 Oct 2013, 21:14

Er forsåvidt helt enig der.
Hele situasjonen er egentlig ganske tåpelig.

Sjanten
Ikaros

Postby Sjanten » 12 Nov 2013, 16:17

Litt humor som oppsummerer de siste års situasjon i Vålerenga. Passer godt inn i denne tråden!

Posse
Tribunenorge

Postby Posse » 02 Dec 2013, 18:43

Har vært i et møte med NTF i dag, og skal også ha et møte med NFF i løpet av desember. Da skal vi snakke om en del som har skjedd, og som skal skje fremover. Da vil jeg gjerne ha input og meninger fra dere, iom at dette langt på vei er det beste forumet på tvers av norske supportere.

Er det en idé å etablere et underforum her med noenlunde oppegående representanter fra de klubbene som finnes her? Det kan neppe forventes å holdes helt tett om hva som står der, for jeg vil jo gjerne at dere diskuterer ting internt også når nye saker kommer på bordet, men copy/paste til VGD er det fint om vi slipper.

Selv om mange av oss neppe er spesielt fan av den moderne fotballen tror jeg ikke fans i andre land blir hørt bedre enn det vi blir. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger NTF bedyret at de ønsket å lytte til supporterne. Det var imidlertid dårlig oppslutning her da vi var invitert til et møte for å sette opp terminlisten, men det er mulig det er større respons for ordinær meningsutveksling.

Jeg vil ha dere med på dette fordi det er deres stemmer som bør høres i diverse møterom, ikke bare min. De første sakene jeg vil ta opp fra i dag handler om transport til bortekamper, trådløst nett og en litt interessant approach til når kampene skal spilles fra 2016...

Sjanten
Ikaros

Postby Sjanten » 02 Dec 2013, 19:39

Man kan jo bruke "Redd supporterkulturen"-forumet til å diskutere dette.

Ellers ønsker jeg at man ser på sanksjonsreglementet. Her er det stor forskjellsbehandling mellom klubbene der jeg opplever at enkelte klubber blir straffet mye hardere enn andre (ja, Enga blir straffet soleklart hardest av alle). Det legges nesten kun vekt på gjentakelse, ikke på omfang eller alvorlighetsgrad.

Ellers har jeg et personlig ønske om at man går ned til 14 lag i TL igjen. Litt færre kamper, kortere sesong, og større andel interessante lag tror jeg kunne utrettet mirakler for publikumsoppmøtet.

Dessuten er det på tide at man setter opp lokale klubber mot hverandre på 16. mai igjen. Føler hele tradisjonen går til grunne med de matchene man har blitt servert de siste åra.

SharpX

Postby SharpX » 03 Dec 2013, 00:10

Færre lag, mer forutsigbarhet i kamptidspunktene.
Har sett det har vært litt rundt trådløst nett og nett tilgang på kamper.
Personlig driter jeg i det, men kommer flere av den grunn så hvorfor ikke.

Enig med Sjanten ang 16 mai og sanksjonsreglene. Syns det blir ganske tåpelig at det gis mer i bot for å tenne litt pyro (som ikke skader noen) enn man får for en tribune som faller sammen (tre stykk måtte behandles av Røde kors + en til legevakten).
Ref Fredrikstad - Vålerenga 16 mai 2011.
Vålerenga - 80k i bot
FFK - 50k i bot (og dette var ikke kun for at tribunen raste, men også at de hadde sluppet inn flere enn tribunen var godkjent for).
Møtte faktisk en dame på kamp i denne sesongen som fortsatt gikk på krykker etter denne hendelsen(!).

Ellers kan jeg jo si at det at man faktisk har mulighet til å lage så fete pyroshow som GU gjorde lovlig er en veldig god nyhet og ett skritt i riktig retning!

Kosmos

Postby Kosmos » 04 Dec 2013, 14:12

Uenig i færre lag, 16 lag er helt topp. Flere kamper Søndag kl 1800. Pro pyro er et stort pluss og fortjener skryt. Alle ser at dette skaper en fin ramme som de fleste supportere liker, media og klubbene som får publisitet.

Støtter Sjanten i poenget med lokale lag som møtes 16 mai.

Return to “Tribunekultur”