Pyrotråden

Norsk tribunekultur
Forum rules
Posse
Tribunenorge

Re: Pyrotråden

Postby Posse » 07 Feb 2016, 02:31

Kan forsåvidt også nevne at et enstemmig årsmøte i NSA forlanger ytterligere legalisering, det er greit å ha med i ryggsekken når vi skal inn og krangle på Ullevaal fremover.

1970

Postby 1970 » 07 Feb 2016, 13:18

Posse wrote:Kan forsåvidt også nevne at et enstemmig årsmøte i NSA forlanger ytterligere legalisering, det er greit å ha med i ryggsekken når vi skal inn og krangle på Ullevaal fremover.

Hva innebærer ytterligere legalisering? Pyrring på bortebane?
De Uoffisielle

hobbes85

Postby hobbes85 » 07 Feb 2016, 22:42

Mulighet for spontanpyro, ikke kun før kampstart

Posse
Tribunenorge

Postby Posse » 10 Feb 2016, 00:01

Jeg skriver litt for meg selv og tenker å lage noe 161-aktig i form. Kort sagt så er det vanskelig å påtvinge klubber å la bortelag arrangere pyro, men det kan være en åpning for å la klubbene selv velge dette uten å motarbeide det veldig slik det har blitt de siste årene.

Et minstemål her er at tidsbestemmelsen om at pyro kun skal kunne brukes ved innmarsj må bort. Dvs at dersom en supporterklubb gjør den samme jobben med papirarbeid og diverse organisering av sikkerhet på feltet sitt, samt opplyser sine medlemmer om at enkelte deler av feltet kan bli brukt til pyro under kamp, bør de kunne fyre på de tidspunktene de vil uten å opplyse om disse i et skjema. Med unntak av at folk gjerne er litt mer gira på scoringer enn ved innmars tror jeg ikke det er spesielt mye større fare forbundet med pyro om den kommer 17:55 eller 19:24.

Det er ca en dobling av pyrobøter i 2015 i forhold til 2014, så jeg må grave litt i den materien så den er spiselig for skeptikerne som tenker at det ikke er riktig å legalisere når antall hendelser er på vei opp. Men nå har vi prøvd å mase i møterom i 2 år for at tidsbestemmelsen skal bort, og nå er det på tide å gjøre det offentlig.

Deres tanker?

nakkinatoren

Postby nakkinatoren » 04 Mar 2016, 12:00

Posse wrote:Jeg skriver litt for meg selv og tenker å lage noe 161-aktig i form. Kort sagt så er det vanskelig å påtvinge klubber å la bortelag arrangere pyro, men det kan være en åpning for å la klubbene selv velge dette uten å motarbeide det veldig slik det har blitt de siste årene.

Et minstemål her er at tidsbestemmelsen om at pyro kun skal kunne brukes ved innmarsj må bort. Dvs at dersom en supporterklubb gjør den samme jobben med papirarbeid og diverse organisering av sikkerhet på feltet sitt, samt opplyser sine medlemmer om at enkelte deler av feltet kan bli brukt til pyro under kamp, bør de kunne fyre på de tidspunktene de vil uten å opplyse om disse i et skjema. Med unntak av at folk gjerne er litt mer gira på scoringer enn ved innmars tror jeg ikke det er spesielt mye større fare forbundet med pyro om den kommer 17:55 eller 19:24.

Det er ca en dobling av pyrobøter i 2015 i forhold til 2014, så jeg må grave litt i den materien så den er spiselig for skeptikerne som tenker at det ikke er riktig å legalisere når antall hendelser er på vei opp. Men nå har vi prøvd å mase i møterom i 2 år for at tidsbestemmelsen skal bort, og nå er det på tide å gjøre det offentlig.

Deres tanker?

Kjør på! Har lenge drømt om å pyre etter en goal

flagg

Postby flagg » 07 Mar 2016, 00:39

NRK har en avtale med NFF når det gjelder radiorettigheter. Nå brukes det diverse bilder fra uttalte ulovlige pyroshow som reklame hos NRK. Tydeligvis veldig vanskelig for enkelte å bestemme seg for hva de egentlig synes om dette.

Finnes det andre tilfeller av "lovbrudd" i samfunnet der det uttalte lovbrudd brukes i good feeling-reklamer? Vanskelig å sammenligne med f.eks. actionfilmer der alt faktisk er fiksjon. I dette tilfellet brukes jo det faktiske "lovbruddet" i en høyst kommersiell sammenheng. Burde media sponse litt av pyrobota?

:roll:

danan
Supras Fredrikstad

Postby danan » 07 Mar 2016, 18:49

flagg wrote:Nå brukes det diverse bilder fra uttalte ulovlige pyroshow som reklame hos NRK.

Går igjen i flere promoteringsvideoer nå rett før seriestart. Denne fra TV2 dukker opp på facebook stadig vekk. Ser ut som fyringa til Enga på Marienlyst.

Image

Posse
Tribunenorge

Postby Posse » 12 Mar 2016, 04:51

OBRE, ABBV og ABPD er i ferd med å torpedere hele pyroordninga. Det er vel en del her inne som gleder seg til fortsettelsen tenker jeg. :)

http://fotballsupporter.no/index.php/ny ... brannvesen

Sjanten
Ikaros

Postby Sjanten » 06 May 2016, 15:09

Vålerengas kjempebøter har plassert klubben på toppen av «verstingliste»

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/ ... 13186.html

BØTER I TIPPELIGAEN SISTE TRE SESONGER:

1. Vålerenga - 347.500 kr
2. Lillestrøm - 195.000 kr
3. Start, Rosenborg 85.000 kr
4. Viking 57.500 kr
5. Strømsgodset 55.000 kr

Pølsa

Postby Pølsa » 14 May 2016, 19:54

Å ta med pyro på fly med innsjekka bagasje, noen som har gjort før og gått greit?

Return to “Tribunekultur”