Pyrotråden

Norsk tribunekultur
Forum rules
Posse
Tribunenorge

Re: Pyrotråden

Postby Posse » 03 May 2013, 22:36

DaKa wrote:Bør være åpning for bortesupportere også.

Det er et av hovedpoengene.

Moh

Postby Moh » 23 May 2013, 11:32

Hvordan går det egentlig her? Lenge siden vi har hørt noe
STB

Posse
Tribunenorge

Postby Posse » 23 May 2013, 16:06

You would be surprised to hear that Fotballforbundet ikke har gitt lyd fra seg siden de sa at de hadde en "målsetning om å ferdigstille turneringsbestemmelsene" innen 16. mai. Jeg har heller ikke giddet å purre på dem, de får bare komme ut av grotta når de føler for det. Jeg gitt opp det personlige forholdet(!) jeg hadde til NFF, nå jobber jeg mest på autopilot fordi det er det NSA gjør og skal gjøre. Og jeg har ikke tenkt til å løfte en finger for å dempe misnøye fra supporterne.

Bragerøens helter

Gruppebilder

Postby Bragerøens helter » 24 May 2013, 18:41

magnus l wrote:Først og fremst kan vel disse gruppene følge regel nummer 1 i ultrashåndboka; nemlig å vise seg frem på tribunen.

Nff har faen meg voldtatt hele tribunenorge, også er det bare 3 lag som har reagert (cupen teller ikke ifølge punkt 4.2 i ultrashåndboka) . Det sier vel det meste.

Spør du meg er det alt for mye fokus på hva som skjer før og etter kamp i Norge. Det er på tribunen man virkelig viser mentalitet.

Spot on. Folk må for så vidt gjerne diskutere om en Stone Island-jakke betyr deng eller ei. Men det er et paradoks at det er såpass smått med rapporter fra selve tribunelivet. Om F19 har fyrt ett eneste bluss, er det for meg mer interessant enn hva som skjedde i et pubtelt i ei gate i Sandnes.

NFF avventer fortsatt å gi svar fra seg, noe som tydeligvis ble lovet før 16.mai. Fortsatt ingen massiv protest fra tribunenorge. Tendenser i Drammen, og RBK hadde noe greier i Molde. Enga med et banner i Sarpsborg. Sikkert andre ting også, men den virkelige utblåsningen har liksom ikke kommet.

Forøvrig total avsporing ift trådens emne, bør vel flyttes

Bragerøens helter

Postby Bragerøens helter » 29 May 2013, 20:01

Aftenposten bruker bilde av GUs pyro noen runder tilbake på sin nettforside akkurat nå. Festlig, mtp at de har med nesten hele bannerteksten. Som er rimelig antiNFF. Sitter på mobil, så får ikke fikset bilde

Posse
Tribunenorge

Postby Posse » 29 May 2013, 20:38

Politiet ringte i forrige uke for å få tak i videoen fra Albaniakampen. Det tyder på at det er ord mot ord i saken der han ene karen fra Fredrikstad er anmeldt. Noe som antakelig igjen betyr at det går mot henleggelse, da det tilsynelatende ikke finnes noen bildebevis som viser at han har gjort noe.

USF

Postby USF » 29 May 2013, 21:01

Bragerøens helter wrote:Aftenposten bruker bilde av GUs pyro noen runder tilbake på sin nettforside...

AP.jpg

slum

Postby slum » 29 May 2013, 22:06

Posse wrote:Politiet ringte i forrige uke for å få tak i videoen fra Albaniakampen. Det tyder på at det er ord mot ord i saken der han ene karen fra Fredrikstad er anmeldt. Noe som antakelig igjen betyr at det går mot henleggelse, da det tilsynelatende ikke finnes noen bildebevis som viser at han har gjort noe.

Men viser denne videoen de som faktisk fyrte av?
Stabæk

Posse
Tribunenorge

Postby Posse » 29 May 2013, 22:15

slum wrote:
Posse wrote:Politiet ringte i forrige uke for å få tak i videoen fra Albaniakampen. Det tyder på at det er ord mot ord i saken der han ene karen fra Fredrikstad er anmeldt. Noe som antakelig igjen betyr at det går mot henleggelse, da det tilsynelatende ikke finnes noen bildebevis som viser at han har gjort noe.

Men viser denne videoen de som faktisk fyrte av?

Nei. Etter hva jeg erfarer finnes det ingen bilder eller video som identifiserer noen i det hele tatt.

Sjanten
Ikaros

Postby Sjanten » 04 Feb 2016, 20:52

Vålerenga anmeldt etter kampen i Drammen
http://www.vif-fotball.no/news/article/ ... -i-drammen

Påtalenemnda til NFF anmeldte Vålerenga Fotball til Doms- og sanksjonsutvalget etter den siste seriekampen borte mot Strømsgodset i fjor høst.

Bakgrunnen var oppførselen på bortetribunen der det blant annet ble avfyrt i overkant av hundre bluss, bangers, blinkere og røykbomber. Noen av disse ble også kastet inn på gressmatta.

Vålerenga Fotball Elite har etter anmodning skriftlig redegjort for hendelsene. Det stilles ingen krav til skyld hos klubb der det er snakk om å ilegge sanksjoner for overtredelser begått av publikum, men utvalget finner det godtgjort at personer som har handlet på vegne av klubben har handlet forsettlig, og klubben stilles derfor objektivt ansvarlig.

Påtalenemda i NFF har innstilt på å gi Vålerenga Fotball Elite kr 100 000 i bot for denne hendelsen, hvilket i så fall bringer den totale summen klubben har brukt for å dekke hærverk og bøter i 2015 alene opp til over 370 000 kroner.

Hærverket er i stor grad kostnader på ødelagte stoler og rekkverk både på Ullevaal Stadion og på bortearenaer, mens bøtene er for ulovlig blussing.

Dette er kroner klubben gjerne skulle brukt til helt andre ting og vi synes det er trist å måtte bruke penger på sånne unødvendige ting.

Doms- og sanksjonutvalget er veldig misfornøyd med antallet hendelser i løpet av 2015 sett i forhold til tidligere år, men også sammenlignet med andre klubber.

De legger vekt på at blussingen skjedde i en tilskuermengde og at mange var maskert. De ser det som skjerpende at Vålerenga Fotball tidligere er sanksjonert for lignende forhold.

De ser på hendelsen i Drammen som så grov at de i fremtiden også vil vurdere å pålegge Vålerenga å spille hjemmekampene sine for tomme tribuner.

Vi vet at et lite fåtall ødelegger for resten av supporterne, men henstiller likevel sterkt om at man setter klubben, og klubbens økonomi, i første rekke slik at vi unngår slike bøter.

Man støtter ikke klubben ved å påføre dem kostnader, og man støtter heller ikke klubben ved å utsette medsupportere for fare.

2014 var et godt år uten bøter. 2015 har vært helt motsatt og kan oppsummeres i en setning: Sånn kan vi ikke, og sånn vil vi ikke, ha det.

Return to “Tribunekultur”