Runde 27

Serie, cup og treningskamper
Forum rules
Dollardo
GU-Tifo

Re: Runde 27

Postby Dollardo » 17 Oct 2015, 23:48

GodsetUnionen

Strømsø Fanatikere
GodsetUnionen

HenkeBoss

Postby HenkeBoss » 18 Oct 2015, 17:05

https://youtu.be/VBLVRnTpoT0
Vestfronten 1363

1907Godset

Postby 1907Godset » 20 Oct 2015, 09:32

Angående det media skriver om Start fansen i Sandefjord, hva stemmer? Vaktene gikk inn for å fjerne bannere?
Strømsø Fanatikere
Godsetunionen

EttAgder

Postby EttAgder » 20 Oct 2015, 12:25

1907Godset wrote:Angående det media skriver om Start fansen i Sandefjord, hva stemmer? Vaktene gikk inn for å fjerne bannere?

Setter inn denne beskrivelsen fra en av karene i 1905:

Gjerdet i Sandefjord er sykt høyt, så nederste rad, meg selv inkludert, stod på stolene. Stolraden til høyre for meg som var 3 eller 4 seter, knakk tidlig i kampen. Folk stod videre på setene, og hele raden falt sammen.
På stillingen 2-0 havnet en stolrygg nede på ytre bane - altså ikke på selve banen, men en meter fra sidelinja.
Minuttet senere kommer han feite vakten opp på tribunen, og konsulterer tydeligvis med politiet, fordi cirka et minutt senere skjer dette:

To politimenn - med nazi-vakter hakk i hæl - bryter seg vei gjennom feltet og skal ha tak i en av våre. Han ene tar tak i en av våre og da begynner folk å storme nedover radene og hindre at dette skjer. Jeg for min del havnet sammen med et par andre mellom de to politimennene og prøvde i det lengste å hindre fremmarsj, men falt ned på første rad hvor jeg fikk en liten trøkk av politiet.
Politimannen får med seg vedkommende ut, og folk beeveger seg mot trappa, men der har flere vakter fra Sandefjord kommet og prøver å utøve den makten de ikke har rett til ved å selv gå inn og dytte vekk våre folk.

Jeg vet ikke om det ble utdelt noen slag eller spark til politiet og/eller vakter, men det er ikke utenkelig.

Uansett hva som skjedde på feltet. Politiet og vakter burde aldri stukket inn i feltet på den måten som de gjorde. Dette er vel ikke første gang det skjer i Sandefjord, verken med oss eller andre grupper. Det er helt uhørt, og det blir ikke akkurat mindre skremmende av at de bærer våpen.

Uansett så snakkes det om bøter opp i 25 tusen, utestengelse av hele gruppen og nok et nedrykk..

riiseboy
Supras Fredrikstad

Postby riiseboy » 20 Oct 2015, 13:09

EttAgder wrote:
nok et nedrykk..

Ikke noe å deppe for, politiet i Strømmen er flinke til å danse de også.

Return to “Sesongen 2015”