Runde 20

Serie, cup og treningskamper
Forum rules
The Terraces

Re: Runde 20

Postby The Terraces » 21 Aug 2015, 14:24

msp wrote:Denne diskusjonen er litt kjedelig, eller?

Støttes! La nå skinnvest-ultrasen leve med den illusjonen at de er Norges nr.1.. :roll:

Maggan
Molde 1742

Postby Maggan » 21 Aug 2015, 16:49

msp wrote:Herregud, folk får da ha det kjønnet de vil så lenge de bidrar på nivå.

Når det kommer til synging går ikke det regnestykket helt opp.
Når urett blir rett, blir motstand en plikt

Posse
Tribunenorge

Postby Posse » 21 Aug 2015, 21:12

Maggan wrote:
msp wrote:Herregud, folk får da ha det kjønnet de vil så lenge de bidrar på nivå.

Når det kommer til synging går ikke det regnestykket helt opp.

Men hvis man setter opp en ligning med Berit (64) med strikketøyet vs. Lisa (21) med engasjement og interesse for tribunekultur kan det være man vipper i en bestemt retning. Det er ikke akkurat sånn at en jente tar en manns plass på tribunen heller. Hvis ikke en klack klarer å fungere 100% fordi det står noen jenter her og der som bidrar med det de kan, er det antakelig ikke jentene som er problemet... Menneh... Erfaringen min er at jentene må overbevise mer før de blir akseptert, samtidig som gutta ikke akkurat slutter å være interesserte i jenter når det først kommer noen deres vei. Jeg kan vel nesten sortere alle jentene jeg har sett på tribuna i to bøtter med hhv de som fortsatt er med jevnlig og bidrar mye, og de som bare trengte en runde med tilgjengelig kjepp og oppmerksomhet fra masse kåte menn.

hobbes85

Postby hobbes85 » 22 Aug 2015, 13:06

Meget interessant diskusjon her gitt. Kameraet sveipet forbi "forsangerfeltet" til KFL flere ganger i går. Flertall jenter der i alle fall.

For øvrig veldig få mennesker både der og ultrasfeltet lengre bort.

Jeg bryr meg ellers lite om selvutnevnte nummer 1 eer ikke. Men fakta er at Molde kom både flere og hørtes høyere i Trondheim enn Enga i år. Så ser jeg poenget med generasjonsskifte og klarer å se at det er en god gjeng alternative som holder det i gang på et helt annet nivå enn de fra Molde.

Det er likevel trist når man tenker på ståa i norsk tribunekultur for få år siden. I likhet med bildene fra Åråsen i går kveld.

Så får de alternative fra Enga og LSK som heldigvis fortsatt holder det gående bare bli fornærmet over noen av mine litt mer storkjeftede medsupportere. Noen ganger får antall betydning også slik som når AE ikke høres på Lerkendal selv om vi kan se at de er aktive kampen gjennom. Det er tydelig at den generelle interessen for tribunekultur står sterkere i Trondheim pdd med vekst både i alternative miljøer og klacken for øvrig. (Og nei, ikke bare fra i år av)

magnus l

Postby magnus l » 22 Aug 2015, 14:33

Rosenborg - Vålerenga

Store deler av Rosenborgs alternative var ute på byen lørdag. På søndag derimot var vi spredt over alle hauger, men et fåtall av oss var likevel samlet på Bakklandet for noen kalde i det deilige Trønderværet. Stort politioppbud denne dagen og det ble etterhvert satt opp barrikader på gamle bybro for å unngå kontakt (noe vi uansett ikke var særlig interessert i).

Til kampen hadde vi oppfordret folk til å kle seg i hvitt, noe som ble en kjempesuksess. Vi søkte også om å få fyre 30 røykbomber som klubben nedjustert til 20, før politiet justerte antallet til 10...

_______________________________________________________________________________________

Rosenborg Ballklub

Sør

Postby Sør » 23 Aug 2015, 22:01

Himmel og hav for en pissekonkuranse denne tråden ble da, kan dere ikke bare brette ut pølseskinnet ved siden av en linjal og poste bildet så vinner han med den mest slafsete forhuden. Så slipper det å bli no tvil ved neste konfrontasjon.
"Æ blei døpt i Greipstad kjerke"

Return to “Sesongen 2015”