Runde 27

Sesongen i bilder og film
Forum rules
HE1895
1895

Re: Runde 27

Postby HE1895 » 21 Oct 2014, 01:26

Namdalingen wrote:Synd du itj slo av ein prat da.... ;)

Ingen forbud nei, men vi hadde glemt av gaffa. så ble hastetur på butikken for å kjøpe ny. Bannerne kom opp litt ut i 1.omg.

Så dere reiste på butikken under kampen bare for å henge opp et banner?...

Namdalingen

Postby Namdalingen » 21 Oct 2014, 01:32

Vil ikke si "dere", men en fra gruppa dro for å kjøpe gaffa 10 minutter før kampstart ja. kom tilbake like etter det ble blåst i fløyta.
Molde 1742

SharpX

Postby SharpX » 21 Oct 2014, 02:03

Olum wrote:siden vi først er inne på litt god gammeldags drittslenging. Hvordan svarer UN på at AE fikk sitte i fred på pub i Trondheim? 15 mann med banner hengende utenfor. Dere kommer 40 mann og krysser gata vekk fra oss før dere trekker dere ganske raskt unna. Det så jo faktisk ut som dere var på vei mot puben der vi satt, men ombestemte dere da dere så frontlinja vår på hele 10-12 mann.

Image

Sportsklubbens Yngre

Postby Sportsklubbens Yngre » 21 Oct 2014, 09:24

Kosmos wrote:Har vært lite diskusjon om det jeg regner som SKF med følge angriper en supporterpub og knuser ruter så glasset spruter på vanlige supportere som sitter inne. Om dere har lyst å slåss kan dere vel avtale med likesinnede og ikke la det gå utover en pub som hele Godsetfamilien bruker. Det er folk i alle aldre på den puben, fra barn til 70 åringer. Kjerringer, gamle gubber, alternative, stamgjester som ikke liker fotball og juletrær. Hva faen er vitsen? Kan dere ikke begynne å vise litt stil? Aldri vært for vold, men om dere møtes etter avtale å slår løs på hverandre så kjør på. Men la nå folk som ikke vil slåss være i fred.

Synes for øvrig kulturen i Norge stuper, mer opptatt av å stjæle flagg, ødelegge for andre enn å bidra positivt på tribunen. Hva har Lsk gjort seg bemerket med i år? De presterer bedre enn på mange år på banen, men på tribunen blir det dårligere og dårligere.

Om du kaller deg alternativ og går kledd fra topp til tå må en regne med at det kan smelle på matchdag. Er så jævlig mange anglofile runkere her i landet som går kledd fra topp til tå, men som gjemmer seg på puben sin når motstanderlagets alternative er på besøk og som griner i ettertid om at de er i mot vold. Om du vet du ikke vil/ønsker å stå opp for byen, klubben (og gruppa) de på matchdagen anbefaler jeg å stille i drakt, og ikke te deg som en type. Det skal smelle når motstanderlagets alternative er i byen. Det vet jeg det gjør i Oslo, Bergen og Lillestrøm. Ja til mer action og at folk står opp for den kulturen man åpenbart runker etter.

Baddas
BGG

Postby Baddas » 21 Oct 2014, 10:05

Av en eller annen grunn minner LSK-gjengen meg om Albanere... Passe høy på pæra.

Men respekt for at dere drar hundre supportere på en togtur som tilsvarer bybanelengden i Bergen. Og ikke minst at dere legitimerer ruteknusingen på en vanlig pub fordi det muligens satt en fyr der inne med merkeklær.

Kjøpmann

Postby Kjøpmann » 21 Oct 2014, 10:32

Vi oppsøkte puben deres for å se om dere var der, måtte nesten sjekke siden vi aldri har sett dere før ;) 2 av våre gutter var forøvrig en tur innom puben deres tidligere på dagen, og det var flere der som gikk rundt i SI. Greit at man skal få gå i hva man vil, men man går ikke i Stone Island og er imot vold?

Før match går vi altså innom gata der dere satt, og sto et lite minutt og sang utafor. Ingenting skjer og vi er egentlig på vei til å bare gå videre, før dere plutselig kommer ut og stiller dere utafor puben. For meg så virka det som at dere var klare til å kjøre, og da løper vi rett igjennom historiens mest pinglete politilinje for å få en boks, men da løper dere inn på puben igjen før snuten tar oppstilling foran døra.

Hvis dere er så opptatt av de andre godsetsupporterne som satt der inne, så hadde dere kanskje stått og tatt støyten selv?

Greit alternativt oppmøte fra oss, forholdene tatt i betraktning. Rundt 60-70. Ok, når hele SKF og SKY har besøksforbud og utestengelse. Blir bedre neste år får vi håpe ;)
Lillestrøm Sportsklubb

Kosmos

Postby Kosmos » 21 Oct 2014, 10:53

Sportsklubbens Yngre wrote:
Kosmos wrote:Har vært lite diskusjon om det jeg regner som SKF med følge angriper en supporterpub og knuser ruter så glasset spruter på vanlige supportere som sitter inne. Om dere har lyst å slåss kan dere vel avtale med likesinnede og ikke la det gå utover en pub som hele Godsetfamilien bruker. Det er folk i alle aldre på den puben, fra barn til 70 åringer. Kjerringer, gamle gubber, alternative, stamgjester som ikke liker fotball og juletrær. Hva faen er vitsen? Kan dere ikke begynne å vise litt stil? Aldri vært for vold, men om dere møtes etter avtale å slår løs på hverandre så kjør på. Men la nå folk som ikke vil slåss være i fred.

Synes for øvrig kulturen i Norge stuper, mer opptatt av å stjæle flagg, ødelegge for andre enn å bidra positivt på tribunen. Hva har Lsk gjort seg bemerket med i år? De presterer bedre enn på mange år på banen, men på tribunen blir det dårligere og dårligere.

Om du kaller deg alternativ og går kledd fra topp til tå må en regne med at det kan smelle på matchdag. Er så jævlig mange anglofile runkere her i landet som går kledd fra topp til tå, men som gjemmer seg på puben sin når motstanderlagets alternative er på besøk og som griner i ettertid om at de er i mot vold. Om du vet du ikke vil/ønsker å stå opp for byen, klubben (og gruppa) de på matchdagen anbefaler jeg å stille i drakt, og ikke te deg som en type. Det skal smelle når motstanderlagets alternative er i byen. Det vet jeg det gjør i Oslo, Bergen og Lillestrøm. Ja til mer action og at folk står opp for den kulturen man åpenbart runker etter.

Ok, så folk må gå i drakt for å ikke frykte deng på matchdag. Dere har kommet såpass langt i Lillestrøm. Siden New Balance har blitt poppis blant Casualsgutta, må man vel slutte med det også? For dere har jo førsterett på alt som blir trendy. Gud forby Adidas, eller om man hadde dratt på seg Lacoste eller Fred Perry sko. Eneste man slipper unna med er Crocs og gummistøvler, pluss drakt? For man kan vel heller ikke gå i en pique fra noen som helst merke som dere forbinder med Casuals, men som er mainstream i alle byer i Norge?

Ikke uenig i at man sender signaler når man går i SI, men det begynner vel å bli såpass mainstream rundt om det også. Synes ikke at det sitter 4-5 med SI forsvarer at 30 mann angriper en pub med 100 vanlige supportere. Det er bare surr!

123

Postby 123 » 21 Oct 2014, 10:59

Kjøpmann wrote: Greit at man skal få gå i hva man vil, men man går ikke i Stone Island og er imot vold?

Hvorfor ikke, Kjøpmann?

Massimo osti la vel ikke ned noe krav i 1982 som jeg har fått fortalt av sønnen Lorenzo om at går du i Stone Island i nærheten av fotball må du sloss... Du må være forsiktig i California hvor Stone Island er stort merke blant homser. Slår du ned en homse på kamp blir du fort dømt for hat vold og må sone lang dom. Ikke morro det, selv for en SKF.Men er vel ikke noe fare det. Kommer dere ikke inn i Drammen så kommer dere nok inn i USA heller. haha
Vålerenga Oslo

Kjøpmann

Postby Kjøpmann » 21 Oct 2014, 11:05

123 wrote:
Kjøpmann wrote: Greit at man skal få gå i hva man vil, men man går ikke i Stone Island og er imot vold?

Hvorfor ikke, Kjøpmann?

Massimo osti la vel ikke ned noe krav i 1982 som jeg har fått fortalt av sønnen Lorenzo om at går du i Stone Island i nærheten av fotball må du sloss... Du må være forsiktig i California hvor Stone Island er stort merke blant homser. Slår du ned en homse på kamp blir du fort dømt for hat vold og må sone lang dom. Ikke morro det, selv for en SKF.Men er vel ikke noe fare det. Kommer dere ikke inn i Drammen så kommer dere nok inn i USA heller. haha

Hehe, trenger ikke å trekke homser, California og USA inn i debatten her. Det er deres mening og det får være ok. For meg er det sært å gå i SI på matchdag i Norge, samtidig som man er imot vold, men det er kanskje bare meg.
Lillestrøm Sportsklubb

Kosmos

Postby Kosmos » 21 Oct 2014, 11:11

Kjøpmann wrote:
123 wrote:

Hvorfor ikke, Kjøpmann?

Hehe, trenger ikke å trekke homser, California og USA inn i debatten her. Det er deres mening og det får være ok. For meg er det sært å gå i SI på matchdag i Norge, samtidig som man er imot vold, men det er kanskje bare meg.

Det er sikkert ikke bare deg, men nå gikk ikke dette utover folk i SI, men vanlige supportere og da bommer dere kraftig.

Return to “Sesongen 2014”