Runde 12

Sesongen i bilder og film
Forum rules
SharpX

Re: Runde 12

Postby SharpX » 10 Jun 2014, 10:11

UltraFo wrote:I Lillestrøm velger vi heller å betale bota selv så klubben lider ikke. Da blir det færre men større show. Da kan vi bestemme når vi vil fyre, hvor mye vi vil fyre og hvordan vi vil fyre. Det er logikken.

Bare jeg som stusser på hvordan dere fyrer?
Det ender liksom aldri bra... Å fyre er ikke så veldig vanskelig.

UltraFo
Ultras Felt C

Postby UltraFo » 10 Jun 2014, 10:16

SharpX wrote:
UltraFo wrote:I Lillestrøm velger vi heller å betale bota selv så klubben lider ikke. Da blir det færre men større show. Da kan vi bestemme når vi vil fyre, hvor mye vi vil fyre og hvordan vi vil fyre. Det er logikken.

Da jeg spent på hva du mener med aldri bra..?

Image
Image
Ultras Felt C 2005 - 2014

Sjanten
Ikaros

Postby Sjanten » 10 Jun 2014, 10:35

UltraFo wrote:
SharpX wrote:

Tipper han sikter til at folk blir skadet, og ikke til kvaliteten på pyroshowet.

mortimer
U1912

Postby mortimer » 10 Jun 2014, 10:37

Så nå som pyro har blitt lovlig så viser dere i LSK mer mentalitet enn resten av Norge ved å fyre ulovlig? Jeg har hele tiden trodd at LSK var for legalisering av pyro.

Image

Image

Vi i STB har også betalt alle bøtene av egen lomme så klubben ikke har lidd økonomisk pga pyro. Men etter at det ble mulig å gjennomføre fete pyroshow uten å ende opp med bøter så valgte vi å vise mentalitet ved å støtte klubben økonomisk da det stod på som værst.

Jeg vet også at det har blitt jobbet i kulissene for legalisering av spontanpyro. Akkurat DEN jobben blir litt mer utfordrende når dere klarer å ende opp med 3 stk eller hva det var på legevakten etter spontanpyring. Det må dere vel være enig i Ultrafo?

UltraFo
Ultras Felt C

Postby UltraFo » 10 Jun 2014, 10:47

De 3 hadde nok gladlig stilt opp og fortalt at det var dems egen skyld for å bedre saken men ingen tvil om at det er uheldig. Vi i Lillestrøm vil fortsatt at pyro skal legalisereres. Men pyro i Norge er langt fra legalt da det er restriksjoner på antall, plasseringer og tidenen for showene. Det er legalt når man får fyre så mye man vil, når og hvor man vil. Per nå vil vi heller gjøre det sånn da vi mener det ser bedre ut og er mer "riktig" i våre øyne.
Ultras Felt C 2005 - 2014

Sportsklubbens Yngre

Postby Sportsklubbens Yngre » 10 Jun 2014, 10:54

mortimer wrote:Så nå som pyro har blitt lovlig så viser dere i LSK mer mentalitet enn resten av Norge ved å fyre ulovlig?

Er ikke snakk om at vi i LSK hever oss selv over resten. Vi fyrer ulovlig fordi vi ikke er enig i hvordan prosessen er for å få til et lovlig show og fordi vi syns det blir fetest når vi gjør det på våre premisser. Så får resten av tribunenorge gjøre som de vil. Er ikke verre enn det.

escobar

Postby escobar » 10 Jun 2014, 11:01

UltraFo wrote:De 3 hadde nok gladlig stilt opp og fortalt at det var dems egen skyld for å bedre saken men ingen tvil om at det er uheldig. Vi i Lillestrøm vil fortsatt at pyro skal legalisereres. Men pyro i Norge er langt fra legalt da det er restriksjoner på antall, plasseringer og tidenen for showene. Det er legalt når man får fyre så mye man vil, når og hvor man vil. Per nå vil vi heller gjøre det sånn da vi mener det ser bedre ut og er mer "riktig" i våre øyne.

"Dems skyld"? Ja. Litt det som er poenget. Når man lager skader og ikke klarer å ha kontroll over blusset så må man selvsagt ta ansvar for hva som skjer. Da står feil person med bluss og gruppa har ikke kontroll. Når man da hevder å jobbe mot legalisering, skjønner jeg ikke hvilken planet man lever på. Blir jo ikke akkurat lett å forsvare legalisering når du lar Heimkok-Lars stå og veive med bluss.

Men angående dette med bøter. Lurer veldig. Først sier dere at blusseren ikke er en del av gruppa, men gruppa betaler likevel boten? Selv synes jeg det er rart man betaler bøter for folk som ikke klarer å blusse.

SharpX

Postby SharpX » 10 Jun 2014, 11:03

UltraFo wrote:
SharpX wrote:

Som Sjanten sier, det handler ikke om selve showet, men at folk blir skadet.
Mulig de ikke ble så veldig skadet og at det var deres egen feil, men vi alle her vet jo hvordan media fungerer.

Sjanten
Ikaros

Postby Sjanten » 10 Jun 2014, 11:14

Er ikke med på noen kritikk av fugla for å kjøre ulovlig pyro. Det er ikke anledning til å søke lovlig pyro på bortebane med dagens reglement, så da er det bare å kjøre på!

Men la de rutinerte gutta fyre a, vi er ikke tjent med slike overskrifter (selv om de helt sikkert er overdrevet!).

UltrasLSK
Ultras Felt C

Postby UltrasLSK » 10 Jun 2014, 11:22

Ganske fascinerende at man sitter på et "ultras" forum og kritiserer pyrobruk.. :roll:
Mot den moderne Ultras!

Return to “Sesongen 2014”