Tribunenorge.com er oppdatert

For spørsmål og info om nettsiden
Forum rules
Posse
Tribunenorge

Tribunenorge.com er oppdatert

Postby Posse » 16 Oct 2015, 20:51

Som dere sikkert ser er Tribunenorge.com noe annerledes nå. Jeg lister opp litt praktisk info:

Foruminstallasjonen måtte oppdateres for å ikke risikere å bli utsatt for skade. Oppdateringen var stor, nesten hele filstrukturen er skiftet ut manuelt. Men det skal også bety at flere av de kjente problemene med gamle TN er borte.

Siden oppdateringen var så omfattende måtte også den gamle templaten byttes ut. Den nye er bedre tilpasset mobiltelefoner og nettbrett, og bilder som legges inn i innlegg vil skaleres automatisk. Den skal forhåpentligvis også kjøre ganske så lett, og være lesbar for de fleste.

Når man skal gå live på nett er det alltid noe shit som skjer. Så meld gjerne ifra her eller på PM dersom du oppdager noe som ikke er som det skal være, noe som var bedre før, eller noe vi trenger.

Issues:

LØST - Kjent problem #1; Serverne vi kjører på er ikke 100% kompatible med tegnsettet (norske vokaler), noe som gir en debug-melding i toppen av siden og spesialtegn der de norske vokalene skulle vært. Det jobbes med å få flyttet sidene over på en server som fjerner dette problemet.

LØST - Kjent problem #2; Blank side etter man har postet et innlegg. Innlegget blir fortsatt lagret.

LØST - Kjent problem #3; Vanskelig å se nye poster når NEW er hvitt på hvitt.

LØST - Kjent problem #4; Enkelte brukere får ikke lagt inn innlegg. Jobbes med.

LØST- Kjent problem #5; Lenkede bilder (img-tags) vises ikke og lenker er ikke klikkbare. Vi har bedt leverandør oppdatere PCRE-versjon, så skal dette være løst.

Og helt til slutt; Jeg tok på meg dette forumet fordi jeg var litt bekymret for at det ville gå under om det ikke ble vedlikeholdt og fungerte godt for brukerne. Dette er helt uavhengig av NSA osv. Forumet vil fortsatt være brukerstyrt og forskjellene vil først og fremst være under panseret.
Last edited by Posse on 27 Oct 2015, 12:02, edited 1 time in total.

Chuck Bass

Re: Tribunenorge.com er oppdatert

Postby Chuck Bass » 17 Oct 2015, 21:03

Kudos for at du tar over. Et par innspill.

PC og mobil:
- Linker er ikke klikkbare
- Hadde det vært mulig å få et slags skille mellom post og signatur? En tynn strekk e.l.

Mobil:
- Det hadde vært nice å se når siste innlegg er postet. Synes selv det er greit å kjapt sjekke om det er skrevet noe nytt uten å måtte åpne en tråd eller logge inn.

Posse
Tribunenorge

Postby Posse » 17 Oct 2015, 21:11

Jeg ser det er noen bugs som dukker opp her som ikke er på den lokale installasjonen, så jeg håper dette løser seg på et blunk så snart vi får sidene på en server som er 100% kompatibel. Jeg fikk også problemer med å poste innlegg etter jeg hadde brukt preview, da mente forumet at jeg hadde for få tegn. Nødløsning å kopiere ut og lime inn igjen før posting.

Skal se på det andre du skrev. På mobil er det ikke plass til dato for siste innlegg, men det er en hurtigmeny for å vise New Posts oppe til venstre. Det kan evt legges til en modul der man ser en liste over siste innlegg.

Posse
Tribunenorge

Postby Posse » 21 Oct 2015, 11:00

Det blir antakelig en liten nedetid i løpet av dagen i dag når sidene flyttes til oppdaterte servere. Så skal forhåpentligvis ting være i orden.

Posse
Tribunenorge

Postby Posse » 27 Oct 2015, 12:02

Forumet er live igjen og issue-lista over er oppdatert.

magnus l

Postby magnus l » 30 Oct 2015, 13:19

Skille mellom signatur og post kan gjøres manuelt ved å legge til understreker i signaturen.
_______________________________________________________________________________________

Rosenborg Ballklub

Posse
Tribunenorge

Postby Posse » 01 Nov 2015, 20:08

Dere har fått mindre signaturer nå.

londsia

Postby londsia » 05 Nov 2015, 13:38

Er forumet ferdig oppdatert nå?
Syntes fortsatt ikke det er helt optimalt mtp på layout og farger.
Start

Posse
Tribunenorge

Postby Posse » 05 Nov 2015, 15:50

Nå fungerer lenker og bilder i hvert fall.

Hvis det er andre tilbakemeldinger på hva som er optimalt er det bare å komme med forslag her, så skal jeg se hva som kan gjøres.

1892
Kongsvinger

Postby 1892 » 07 Nov 2015, 11:07

Synes det meste ser veldig bra ut, men sliter en del med å se "new" på forsiden av forumet. Altså ikonet som markerer uleste meldinger. Mulig det kan endres med andre bakgrunnsfarger?

Men tommel opp for alt det andre!
KJÆRLIGHET I RØDT & HVITT - ETT LAG I HJERTET MITT!
http://www.youtube.com/watch?v=mxUWbiPtVRM

Return to “Tribunenorge.com”