Hvorfor denne siden?

For spørsmål og info om nettsiden
Forum rules
Admin
Tribunenorge

Re: Hvorfor denne siden?

Postby Admin » 31 Oct 2012, 16:28

Forumet har 3 admin. Og skulle jeg plutselig en dag gå lei av tribunekulturen, så skal noen andre få ta over alt.

Det kan se ut som jeg har fått tatt en backup av databsen på tk.com, isåfall skal jeg prøve å laste den opp på et eget forum på denne siden slik at den alltid vil være tilgjengelig selvom tk.com skulle bli borte

Posse
Tribunenorge

Postby Posse » 31 Oct 2012, 17:04

Jeg flyttet et phpbb3-forum for ikke så lenge siden, og jeg kom langt ved å installere et nytt forum og deretter lenke til den gamle databasen i config. Uansett hva du velger kan du jo eksperimentere med å koble opp den gamle TK-databasen til en ny installasjon med samme template som denne, og hvis det ser ut til å funke kan man vurdere om man vil starte på scratch eller rett og slett gjenåpne gamle TK her, med alt tidligere innhold. Minus en administrator da, selvfølgelig... Ulempen med å ha arkivet i separat installasjon er at man må holde den installasjonen vedlike også, får man brukerdata på avveie der er det antakelig en del som bruker samme passord flere steder...

Uansett bra innsats Tony, jeg har hatt mange hatter med diverse nettsider og forumer og jeg vet det er mye pirk å holde i.

(Jeg skrev i signaturen min på TK at vi har flytta hit, slik at randoms som leser noen topics men misser de om flyttinga blir hjulpet videre. Mange søkeresultater om tribunekultur leder nok fortsatt til TK, så hvis mange hadde endra signaturen sin hadde det nok hjulpet mer. Evt har kanskje Tony mulighet til å sette hele forumet i offline mode med lenke hit)

Ultras 1905

Postby Ultras 1905 » 31 Oct 2012, 19:47

Posse wrote:(Jeg skrev i signaturen min på TK at vi har flytta hit, slik at randoms som leser noen topics men misser de om flyttinga blir hjulpet videre. Mange søkeresultater om tribunekultur leder nok fortsatt til TK, så hvis mange hadde endra signaturen sin hadde det nok hjulpet mer. Evt har kanskje Tony mulighet til å sette hele forumet i offline mode med lenke hit)

For å få med flere så kan vel de gruppene med FB fanpage dele linken til siden og kanskje linke denne siden ut fra den Tribunekultur.com på facebook!
_________________________________________________________________________________________
Idrettsklubben Start

Olum
Ikaros

Postby Olum » 01 Nov 2012, 02:26

Det går vel også ann å bytte de gamle toppbildene på TK til "Nytt forum: tribunenorge.com" eller lignende. Jo flere steder man informerer om det, jo flere vil få det med seg. Det er også en god idé å sette link hit i signaturen sin på TK, i hvertfall om de som har mange poster der gjør det.

Return to “Tribunenorge.com”